Data streamen vanuit de fysieke wereld naar een digitale canvas Fase 2

Dit bericht is een vervolg op het bericht ‘data streamen vanuit de fysieke wereld naar een digitale canvas Fase 1’.

Een nieuwe week, een nieuw project. Opnieuw ging ik aan de slag met mijn Arduino-kit. Deze keer had ik een vrije keuze over wat ik ging bouwen, ik koos voor een opstelling die een ultrasonische sensor bevatte.

Voor het streamen van de data, voegde ik een ‘random’ functie aan toe. Zo werd de afstand vanuit de sensor tegenover een voorwerp gemeten, telkens over een tijdsperiode van maximum 10 seconden. Ik hoefde dus geen drukknop in te duwen, het ging vanzelf.

Ook tijdens dit project streamde ik mijn data via Coolterm, daarna kon ik deze analyseren via Knime. Een extra element die ik deze keer toevoegde in Knime, is een loop. Telkens wanneer ik dus nieuwe data had, werd deze opgenomen en bijgevoegd in Knime. Ik heb hier een kleine video van gemaakt die je kan bekijken via volgende link: https://bodewel.be/wp-content/uploads/2020/05/Schermopname-2020-05-24-om-22.50.30.mov

Ook dit keer is het me gelukt de opdracht te voltooien na veel zoeken en ontdekken binnenin de programma’s die ik gebruikte. Een opdracht waarbij geduld the key is! Hetgeen waar ik het meest blij om ben, is de loop binnenin Knime. Een handige functie, die ik zeker nog ga gebruiken in de toekomst!

Loop binnenin Knime

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *